Ser mailet konstigt ut? Läs webbversionen av nyhetsbrevet här

Hotel Tylösand utsett till Sveriges ledande spa - för tredje gången

Hotel Tylösand har för tredje gången utsetts till Sveriges ledande spa under den internationella resebranschorganisationen World Travel Awards årliga prisutdelningsgala på Sardinien i Italien den 4 september.

World Travel Awards räknas som reseindustrins mest prestigefulla pris och utser sedan 1993 de främsta aktörerna i kategorier som hotell, flygbolag, resebyrå och biluthyrning. Hotel Tylösand fick guldmedaljen i klassen ”Sweden’s Leading Spa Resort 2016”.

- Vi tyckte att det var stort att ha tagit hem två guldmedaljer som Sveriges ledande spa både 2012 och 2015. Men att göra det ännu en gång är snudd på ofattbart, säger en mycket nöjd Elisabeth Haglund, VD på Hotel Tylösand.

Intressant nog kommer priset precis när Hotel Tylösand har byggt om The Spa från grunden. Den 15 augusti slogs nämligen portarna upp för ett djärvt och nytänkande spakoncept.

- Vi har varit stolta över våra framgångar som sparesort – men samtidigt har vi känt att det har funnits mycket större möjligheter som vi ville utforska. Vi ville ta The Spa vidare in i framtiden, säger Hotel Tylösands VD Elisabeth Haglund.

Med budskap som ”Ändra alltid ett vinnande koncept” och ”Gå inte mot strömmen, spring” hölls hotellets gäster på sträckbänken under sommarens ombyggnad. Och den 15 augusti slogs portarna upp för nya The Spa – som med musik, ljudterapi, mixologibar och en lång rad innovationer flyttar upp spaupplevelsen till en ny nivå.

- Vi hoppas givetvis på att nya The Spa ska bli ännu mer populärt än det gamla. Men tills vidare ska vi njuta av vår tredje guldmedalj, skrattar Elisabeth Haglund.

För mer information kontakta:
Hotel Tylösands VD Elisabeth Haglund +46 (0)35-305 02 elisabeth.haglund@tylosand.se

För tillgång till pressbilder kontakta: Pressansvarig Andrea Hanné andrea.hanne@tylosand.se

Hotel Tylösand ägs sedan 1995 av Per Gessle och Björn Nordstrand, som sedan dess har skapat ett av västkustens mest unika upplevelsecenter där modernt hotellboende kompletteras med ett flertal innovativa och högklassiga restauranger, ett branschledande spa, konferensanläggningar, Sveriges största konstgalleri med inriktning på modern fotokonst och ett pulserande nöjesliv. Allt med den vidsträckta Tylösandsstranden precis utanför.

Läs mer här: www.tylosand.se eller följ oss här: www.facebook.com/hoteltylosand

Avregistrera mig från nyhetsbrevet