Ser mailet konstigt ut? Läs webbversionen av nyhetsbrevet här
Nytt spakoncept på Hotel Tylösand

GÅ INTE MOT STRÖMMEN, SPRING
Efter att ha utsetts till Sveriges ledande sparesort två gånger sedan 2012 bestämde sig Hotel Tylösand för att inte låta framgångarna stå i vägen för lusten att förnya och förändra.

Med ambitionen att skaka om det traditionella sättet att tänka spa i Sverige startade ett genomgripande konceptarbete, som mynnade ut i ett spa som helt enkelt inte liknar något annat i Sverige.

Den 15 augusti är det dags för invigning av nya The Spa, som med hotellets ledord ”Be inspired” som riktmärke har byggts om från grunden.

Framtidens spa
- Att bli utsedd till Sveriges ledande sparesort både 2012 och 2015 kunde få vem som helst att känna sig nöjd och bara förbättra detaljerna. Men vi kände att det fanns mycket större möjligheter än så. Vi ville ta The Spa vidare in i framtiden, säger Hotel Tylösands VD Elisabeth Haglund.

Med budskap som ”Ändra alltid ett vinnande koncept” och ”Gå inte mot strömmen, spring” har hotellets gäster hållits på sträckbänken under sommarens ombyggnad.

Resultatet är ett spa där livsnjutningen står i centrum och där försiktigt tassande rofullhet och bleka kulörer får ge efter för starka känslotriggers som musik, film, dofter och ljus.

Musiken viktig kraft
Till exempel har musiken fått en ny och central roll på nya The Spa. Här lutar sig hotellet tillbaka på forskning om musikens roll som kraftfullt verktyg för terapeutisk verksamhet. Att musik påverkar människor både intellektuellt och emotionellt är känt sedan länge, inte minst att såväl minnet som initiativförmågan och motivationen stimuleras av musik.

Därför kommer musik att vara en bärande del av nya The Spa i form av ljudterapi, särskilda spellistor under behandlingarna eftersom vi anser att man själv vet bäst vilken musik som man njuter allra mest till.

- Vi vill inspirera besökaren till att hitta tillbaka till de stunder då man mår som allra bäst – och gärna upptäcka nya – för att sedan hitta enkla vägar att återfinna dem i vardagen. Tanken är att ett besök på The Spa ska bli något man kan ta hem och känna effekterna av länge, säger Elisabeth Haglund.

Den mixade baren
En annan viktig nyhet är Mixologibaren, där alla sorters näringsämnen för såväl kroppens insida som utsida har samlats på ett ställe.

Det betyder att raw food, ekologisk hudvård, smoothies, nyttogodis, skrubbar på lösvikt, snacks och kroppskrämer med doft av blåbär, päron och aprikos står på menyn i något som närmast liknar en färgstark glassbar för kropp och själ.

Swim in-film
I poolområdet tillför en storbildsskärm ytterligare en nyhet: möjligheten att se en film medan man lutar sig tillbaka i en poolstol eller tar en simtur.

Vill man köra lite hårdare finns det möjlighet att hoppa på ett virtuellt spinningpass eller annan gruppträning med dofter och surroundljud.

Vill man hellre koppla av väntar relaxrummet med hängande möbler från taket.

Den 15 augusti står det nya The Spa på Hotel Tylösand klart. Från och med då kommer Spa-Sverige inte längre att vara sig likt.


För mer information kontakta: Hotel Tylösands VD Elisabeth Haglund  035-305 02 elisabeth.haglund@tylosand.se  


För tillgång till pressbilder kontakta: Pressansvarig Andrea Hanné andrea.hanne@tylosand.se

 
Avregistrera mig från nyhetsbrevet