Boka rum & Paket

januari 2018
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
PASSBESKRIVNING
Med en mängd träningspass i veckan prickar Hotel Tylösand in formtoppen året om. För oss är träningen en central del i vårt spa och i vår fitnessavdelning kan man välja mellan instruktörsledda eller virtuella pass där du följer en instruktör på filmduk. Känn hur pulsen stiger medan själen tar in havet och den sju kilometer långa sandstranden utanför.

Aqua – 45 minuter
Vattenträning i vår stora pool med 29-gradigt vatten. Minimerar risken för skador genom att du arbetar med eller mot vattnet. Förbättrar styrka, kondition, hållning.


Virtuell Aqua – 30 minuter
Vattenträning i vår stora pool med filmvisning. Passet utförs utan instruktör.

Body Balance – 50 minuter
Ett skönt träningspass som hämtar sin inspiration från tai chi, yoga och pilates. Övningar som stärker mag- och ryggmuskler. Förbättrar din rörlighet, hållning och balans.

Body Pump – 60 minuter
En av världens mest kända träningsformer. Styrketräning med skivstång för alla kroppens muskelgrupper. Individuellt anpassade vikter och licensierad instruktör som maximerar träningseffekten.

Boot camp – 50 minuter
Ett utomhuspass med naturen som träningsredskap. Högintensiv träning för kondition, uthållighet och styrketräning byggt på funktionella rörelser.

Booty – 25 minuter
Enkel, rolig och effektiv träning där fokus ligger på mage, lår och rumpa.

Core – 25 minuter
Effektiva styrkeövningar för kroppens kärna, bålen. Enkla övningar som stärker mage, ländrygg, förbättrar hållning och förebygger skador.

Core Boll – 25 minuter
Coreträning där vi varvar rörelserna med pilatesbollen. Rolig träning där du även tränar upp din balans.

Funktionell träning – 50 minuter
Utmanande träning som ger uthållighet, explosiv styrka, balans, koordination, rörlighet och stabilitet.

Hot yoga - 30 minuter
Utförs sittandes i vår soft sauna i en mild temperatur på cirka 50 grader. Enkla yogaposer i kombination med behaglig värme som lugnar sinnet och kroppen.

Spinning – 25 minuter
Effektiv och skonsam cykelträning som snabbt förbättrar din kondition. Instruktören kan välja att köra vissa delar virutuellt, dvs att cykla till en film. Tränar även upp benmuskulatur med olika motstånd och tempo.

Tabata – 25 minuter
Utmanande och högintensivt intervallpass med korta, effektiva intervaller som ger både styrka och kondition.

Spinning – 45 minuter
Spinningpass där instruktören guidar cykelturen genom en virtuell film. Tänk dig serpentin vägar i Italien, en tur runt Logano sjön eller i Klippigabergen. Musik, miljö och doft är synkat för att ge en helt ny dimension till din konditionsträning

Virtuell spinning 30 minuter
Spinningpass med virtuell filmvisning utan instruktör.

Step & Styrka – 25 minuter
Enkla stegövningar där kondition på stegbräda varvas med styrka för hela kroppen. Ett roligt och givande pass fullt med fart och glädje.

Upper Body Pump - 25 minuter
Styrketräning med skivstång. Fokus på övre delen av kroppen och en licensierad instruktör som ledare.

Yoga – 50/60 minuter
Öka din kraft och medvetenhet med yogans styrka, smidighet och balans. Här förenas kropp, sinne och själ i ett effektivt pass vilket ger dig muskeluthållighet och mental klarhet. Allt med andningen i fokus.

Yoga - andning och flexibilitet - 50 minuter
Ett lugnt och harmonisk pass där träningsformen grundar sig på hathayogan. Mjukhet och avslappning, stärker kroppens alla funktioner och tränar både kropp och själ.

Yoga stretch – 25 minuter
Pass med stretchövningar för att förlänga stela och strama muskler där även andningen är i fokus. Både kropp och sinne mår bra efter denna klass. Perfekt som enskild klass eller som komplement till annan träning.

Zumba – 50 minuter
Enkelt och glädjefullt danspass till latinska rytmer, som har en positivt stimulerande effekt på kropp och själ. Kondition och koordination kombineras till olika rytmer från merenque, salsa, cha-cha och reggaeton.

Med reservation för ändringar. 
Åldersgräns 15 år gäller för träningspass, gym och spa på övre plan.

Ladda ner träningsschema och passbeskrivning som pdf här: 
Production by Cityweb and Hotel Tylösand